Content is de brandstof van marketing

De reclamemotor hapert. Het medialandschap verandert met de dag en het klantengedrag is grilliger dan ooit. Marketingcommunicatie was nog nooit zo lastig. Moeten we proberen de oude, vertrouwde reclamemotor weer aan de praat te krijgen? Of is het tijd voor een nieuwe aanpak? Wij denken het laatste, want de wereld leeft online.Met contentmarketing creëer en publiceer je waardevolle content met als doel een relatie aan te gaan en te onderhouden met bestaande of potentiële klanten. Je deelt jouw kennis in plaats van een verkoopverhaaltje.

Zo ga je mee in de stroom van mensen die dag en nacht verbonden zijn met het internet via social media, websites, nieuws-apps, chat-apps en andere kanalen. De hele wereld ligt binnen handbereik. We worden steeds nieuwsgieriger en zijn er tegelijkertijd aan gewend geraakt dat we met een paar handelingen de informatie ontvangen die we nodig hebben.

DE VOORDELEN OP EEN RIJTJE

 

 

 

STRAAL AUTORITEIT UIT

Je publiek is marketing wise en laat zich steeds minder vaak verleiden met verkooppraatjes. Je content moet onderscheidend en inspirerend zijn. Of het nu een websitetekst, artikel, whitepaper of video is.

Het doel is dat de markt jou erkent als expert die het vakgebied kent, de behoeften van de klanten begrijpt en antwoorden heeft op ontwikkelingen en knelpunten in de branche. Je expertise is het onderscheidend vermogen en de toegevoegde waarde van het bedrijf. Daarmee ‘laad’ je je merk en bind je mensen aan je, al voordat ze aankoopbeslissingen gaan nemen.

 

 

OVERTUIG KLANTEN MET JOUW VERHAAL

Content is de onbetwiste gangmaker van jouw SEO resultaten. Goede, relevante en betrouwbare informatie zorgt er voor dat jouw klanten op jou kunnen vertrouwen en daardoor eerder geneigd zijn om naar jouw website te komen als ze met een probleem of vraag zitten. De huidige gebruiker wil diepgaande informatie hebben waar ze wat aan hebben, waar ze op kunnen vertrouwen en die ze bereid zijn te delen via social media. Jouw online geloofwaardigheid als organisatie, blogger of webshop valt of staat met content die hier aan voldoet. Thought leaders onderscheiden zich inhoudelijk diepgaand op hun expertise en visie. Wij schrijven, creëren en marketen inspirerende (web)content waarmee je jouw merk krachtig positioneert en die je reputatie versterkt. Onze teksten zijn evenwichtig, geloofwaardig, fact-based, informatief of opiniërend. We zorgen ervoor dat jouw verhaal in al zijn verschijningsvormen eenduidig en helder blijft.

STA HOGER IN GOOGLE DOOR SEO-OPTIMALISATIE

SEO betekent niets anders dan het optimaliseren van jouw website om zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van zoekmachines zoals Google terecht te komen. Uiteraard komt er bij contentmarketing veel meer kijken dan alleen SEO, maar het valt niet te ontkennen dat Search Engine Optimization een cruciaal onderdeel is van het succes van contentmarketing. De wereld leeft tegenwoordig nu eenmaal voor een groot deel van de tijd online. Nog belangrijker, de vraag naar betrouwbare, alomvattende, en relevante informatie is de laatste jaren alleen maar toegenomen. En waar zoeken we die informatie? Juist: in Google, Bing, Yahoo en andere zoekmachines. Om er voor te zorgen dat jij vindbaar bent (en blijft) voor jouw doelgroep, zul je er voor moeten zorgen dat jouw website zo hoog mogelijk in de zoekresultaten komt te staan. Een goede SEO strategie is hierbij cruciaal en daar helpen wij jou graag bij.